Oma- ja müüghinna arvutamise ABC

Hinnakujundus on iga ettevõtja jaoks ääretult oluline, sest sellest sõltub ettevõtte jätkusuutlikkus. On erinevaid  hinnakujunduse strateegiaid, kuid üldiselt taanduvad kõik ...
Loe Edasi

Tootmise ja teenindamise põhiprotsess ehk kuidas äri töötab?

Tänapäevane ettevõtlus saab alguse kliendi vajaduste tutvastamisest ja sellele sobiva toote või teenuse loomisest (varasemalt sai ettevõtlus alguse toote loomisest ...
Loe Edasi

20 küsimust investorilt ettevõtjale

“Kellelt ja kuidas leida äriidee elluviimiseks ja oma ettevõtte arendamiseks rahastus?” on küsimus, mida enamik ettevõtjaid endalt küsib. Raha puudus tundub ...
Loe Edasi

Toote ja teenuse liigid

Alustavad ettevõtjad esitavad sageli endale küsimuse: “Kas alustada toodete või teenuste äriga?” Foto: pixabay.com Äriidee valik tugineb sageli nii eelnevatele ...
Loe Edasi

Toode või teenus. Peamised erinevused ja edutegurid.

Peale äriidee leidmist on oluline see muuta tooteks või teenuseks.  Tooted ja teenused aitavad rahuldada vajadusi, ükskõik siis kas tegu ...
Loe Edasi

Äristrateegia teadlik valik

Foto: pixabay.com Äristrateegia on plaan, mis aitab jõuda soovitud tulemusteni läbi eesmärkideni jõudmise või probleemide lahendamise.  Äriplaanides asub äristrateegia kirjeldus ...
Loe Edasi

SWOT analüüs

SWOT analüüs on tuntud, lihtne ja levinud mudel, mis aitab kaardistada kiirelt ja lihtsalt ettevõtte tugevusi, nõrkuseid, võimalusi ja ohtusid ...
Loe Edasi

Ärikeskkonna analüüs – kellele ja miks?

Ärikeskkonna analüüs on turuanalüüsi osa, mis aitab mõista ettevõtlusega seotud seoseid, mõjutajaid, võimalusi ja riske. Foto: pexels.com Ärikeskkond on keskkond milles ...
Loe Edasi

Äriplaani ajalugu – millal ja kellele hakati kirjutama?

Millal ja kellele hakati koostama äriplaane? On arvamus, et äriplaanide koostamise vajalikkus sai alguse 1960-1970-ndatel aastatel. Samal perioodil toimus kultuurirevolutsioon, ...
Loe Edasi

50 levinud viga äriplaanide koostamisel

Äriplaan on kirjalik peegeldus äriideest, unistustest ja mõtetest. Hästikirjutatud äriplaan aitab mõista tegevusvaldkonda, luua seoseid ja näha ka võimalusi. Kirjalikul ...
Loe Edasi

Lühi- ja pikaajalised eesmärgid (sh praktilised näited)

Ettevõtja on isik, kes julgeb seada eesmärke ja oskab neid ka ellu viia. Isiklikus elus seostatakse eesmärkidega sageli just uue-aasta ...
Loe Edasi

Klientide tagasiside “Praktiline ettevõtluskoolitus (sh äriplaan)” juuni, 2018

Juuni 2018.a. toimus ettevõtluskoolitus “Praktiline ettevõtluskoolitus (sh äriplaan)”, mis kestvus oli 160 tundi, millest 100 kontakttundi. Kuna ettevõtluses on oluline ...
Loe Edasi

Mis on EMTAK kood ja kuidas seda valida?

Ettevõtja teatab äriregistrisse kandmisel kavandatava põhitegevusala (äriseadustik § 4). Foto: pexels.com Tegevusala valimise aluseks on ametlik klassifikaator “Eesti majanduse tegevusalade klassifikaator” ...
Loe Edasi

Ärinime valik

Ärinime valik on väga oluline otsus alustava ettevõtja puhul. Silmas pidades edaspidist müügi- ja turundustegevusi, siis õige ja äritegevusele viitav ärinimi ...
Loe Edasi

Kuidas sõnastada missiooni ehk MIKS ettevõte tegutseb?

“People don’t buy what you do; they buy why you do it. And what you do simply proves what you ...
Loe Edasi

Kuidas sõnastada visiooni?

“If you are working on something exciting that you really care about you don’t have to be pushed. The vision ...
Loe Edasi

Äriplaani vormid

—ÄRIPLAAN on äriidee teostamise kirjeldus, mille eesmärk on testida teoreetiliselt äriidee toimivust enne selle praktilist teostama asumist. —Äriplaani ülesehitus sõltub valdkonnast, ärikeskkonna ...
Loe Edasi