Vlog “Kuidas leida oma koht turul ehk positsioneerimine?”

Vlog video vaatamiseks kliki pildil või SIIA

 

Mis on positsioneerimine?

Ettevõttel on oluline leida eristuv või mittekopeeritav tunnus, mille järgi kliendid ettevõtet teistest eristavad. Positsioonivalimise aluseks on klientide arvamused toodetest ja ettevõtte poolt pakutavate toodete koht konkurentide kõrval.

Positsioneerimine ei alga ettevõtjast vaid sellest, et ettevõte hindab erinevate ettevõtete positsioonid ja otsustab, kus tema peaks olema.

Küsimused, mida iga ettevõtja peaks endalt küsima:

•Kes sa oled?
•Mis äris sa tegutsed? 
•Kellele oma toodet pakud (sihtklient)?
•Missuguseid turu vajadusi rahuldad?
•Kellega konkureerid?
•Mille poolest sinu ettevõte erineb konkurentidest?

•Missugust ainulaadset kasu saab klient sinu tootest või teenusest?

Näide üheks võimalikust positsioneerimisest – hind vs kvaliteet?

Joonista endale sama graafik ja lisa graafikule kus paikned Sina ja kus paiknevad Sinu konkurendid. Milline on Sinu positsioon turul?
ettevõtlus, ettevõtlusega alustamine, ettevõtte kasv

Huvitav fakt ajaloost:

Positsioneerimine mainiti turunduskirjanduses 1969.a. A. Ries, J. Troutseisukohast “et üle kommunikeeritudühiskonnas edukas olla, peab looma positsiooni potentsiaalse tarbija peas. See positsioon võtab arvesse nii ettevõtte enese kui konkurentide tugevused ja nõrkused”