Teekond ettevõtjaks #29: kodukontorist ärikontorisse – miks?

Olen kodukontoris töötanud aastaid. Kliendikohtumised tegin enamikel juhtudel Rahvusraamatukogu rühmaruumides ja seega otsene vajadus enda kontori rentimiseks puudus. Päris tore oli hommikul ärgates mitte kuhugi minna.

Ettevõtte kasvades aga hakkas kodukontor kitsaks jääma ja seda nii praktilistel kui psühholoogilistel põhjustel. Seega tegin otsuse alates novembrist keerata oma ettevõtluses uus lehekülg ja kolida kodukontorist ärikontorisse.

Kuidas selline otsus sündis? 

Ja miks eelistan enda kontorit ühistöötamise kontoritele? 

***

1. Kuna meie pisikene kodu hakkas muutuma raamatulaoks, siis vajasin ruumi kus hoida tööga seotud asju (ettevõtlusraamatud, õppevahendid jne). 

2. Tänu fookusele e-toodetele ja nende järsule kasvule on mul oluliselt suurenenud arvutis tehtava töö hulk. Kuna enamik ajast töötame elukaaslasega mõlemad kodukontoris, siis meie erinevad tööstiilid ja -vajadused “ei mahtunud” enam ühte ruumi ära. 

3. Vajasin kohta kus hakata e-koolitusi salvestama. Proovisin neid teha Rahvusraamatukogu ruumides, kuid sobiva ruumi broneerimine mulle sobival ajal oli praktiliselt võimatu.

4. Tänu töökoormuse olulisele tõusule kadusid mul kodukontoris töötamisel ära piirid isikliku ja tööelu vahel. Hommikust õhtuni arvutis töötamine tegi justkui “kanapimedaks” muude koduste tööde osas. Lõppkokkuvõttes tekitas selline piirida ja rollida segamini minek pingeid ka suhtesse. Seega edaspidi jäävad tööasjad kontorisse ja kodused tegemised koju. 

5. Sel aastal on oluliselt kasvanud kliendinõustamiste hulk. Tore oleks klientidega kokku saada enda kontoris, mitte kohvikus või Rahvusraamatukogus. 

6. Koroonakriisist tingitud muutused ettevõtluses ja ärikinnisvaras on toonud turule päris toredaid ja taskukohaseid kontoreid. Seega on võimalik kontor rentida suhteliselt mõistliku hinnaga. Näiteks kui aasta tagasi vaatasin kontoreid, siis oli valik minule sobivas piirkonnas täiesti olematu.

7. Miks enda kontor, mitte mõni ühistöötamise kontor? Kuna ma osaliselt ka koolitan, siis vajan enda kohta, kus on täielik vaikus. Lisaks peale 10 aastat panganduses avatud kontoris töötamisele, on mul igasugune isu kadunud seda enda ettevõttes teha. 

8. Suuremad püsikulud sunnivad mugavustsoonist välja minna ja fookust hoidma tootearendusel – nüüd tuleb uut kontorit kasutada maksimaalse efektiivsusega. Näiteks ruumi valikul lähtusin ka sellest, et kui koroonaaeg mööda saab, siis saan ruumis teha ka kuni 10-e osalejaga koolitusi. Seega ruumi valikul olen lähtunud pigem pikaajalisest fookusest 😉

9. Ruumi valikul oli kõige olulisem asukoht. Esiteks on see lähedal nii mu kodule kui ka treeningsaalile. Teiseks  on mugav ligipääs ühistranspordiga. Kontor asub Tallinnas, Kristiines Flora majas. 

Seega lõppkokkuvõttes kaalusid oma kontori rentimise plussid üle miinused. 

Seega, mõeldud-tehtud!

***

Soovid tulla ettevõtlusjutte rääkima, et viia ellu enda ettevõtlusunistus?

Tutvu teenustega SIIT ja oled oodatud ettevõtlusmentorlusse!

Uued postitused uudiskirjaga postkasti?