Teekond ettevõtjaks #28: ettevõtjana ülikooli – miks?!

Inspireerivat tarkusekuu algust!

Esimene nädal tarkusekuust on möödunud. 

Sellel aastal otsustasin ka ise alustada taas kooliteed ja seda TalTechis turunduse ja müügijuhtimise magistriõppes.

Ülikooli mineku otsus ei tulnud kergelt. Mõnes mõttes oli selle otsuse lõplik tegemine üllatus nii minule endale kui ka mind ümbritsevatele inimestele. 

Milleks Sulle seda on vaja?” on küsimus, millele ole pidanud viimasel ajal mitmeid kordi vastama. 

Kui kõik ausalt ära rääkida, peaksin alustama algusest …

Lähen hetkeks tagasi 2020. aasta algusesse. 

Olin viimased 8 kuud koolitanud alustavaid ettevõtjaid ja minu päevad möödunud justkui “hamstril jooksurattas”. Üha tihedamini hakkasin endalt küsima “MIKS ma seda teen?”. Alustavad ettevõtjad on super ägedad, kuid hommikust õhtuni endale tuttavatel teemadel rääkimine võttis üha enam stagnatsiooni, kui innovatsiooni suundi.

Saabus märts 2020.a. koos Covid-19-ga. Koolitused läksid pausile. 

Tekkis aega nii olemasolevate tegevuste analüüsiks kui uue loomiseks. Kuna olin juba enne koroonat liitunud Marie Forleo internetiturunduse koolitusprogrammiga B-School, siis otsustasin keskenduda uute teadmiste omandamisele ja nende praktikasse viimisele. Millal siis, kui mitte nüüd!

Õppetund – ettevõtte arendamine ei juhtu ajal mil sisustad oma aega “hamstrina jooksurattas”.

Kuid kas ülikooli minek mitte ei ole uus “jooksuratas”? 

Äkki peaks ülikooliõpingute asemel keskendumaga oma ettevõttele, eriti kui koroonakvartali tulemused näitasid tublit kasvu?

Edu ettevõtluses = õige ärimudel ja nutikas turundus 

Koolitustelt omandatu kõige suurema väärtuse loob iseenda jaoks inimene ise läbi aktiivse osalemise.

Kevadel osaledes erinevatel koroonakvartalis toimuvatel koolitustel oli mul alati kõrval märkmik. Lahendasin ära enamik koolitajate poolt antud ülesandeid, sõltumata sellest et minu, kui ettevõtluskoolitaja jaoks ei olnud enamik teemasid üldse uued. 

Marie Forelo B-Schoolis inspireeris mind sügavalt ärimudeli moodul, tänu millele olen tänaseks otsustanud muuta ka oma ärimudelit. Tänu B-Schooli programmis tehtud harjutustele mõistsin, et ettevõtlusedu toetub kahele tugisambale – õige ärimudel ja nutikas turundus. 

  • Õige ärimudel

Ärimudel on tegelikkuses oma olemuselt käibemudel ehk ettevõtja peab alati teadma une pealt mille eest kliendid talle raha maksavad. Juhul kui klient ei maksa raha, siis ei ole tegu ettevõtlusega, vaid hobitegevusega. Valitud ärimudeli puhul tuleb endale ärimudel tegelikult ka selgeks teha. Oluline on mitte eeldada, vaid teada!

  • Nutikas turundus

Turundus on suhtlus kliendiga ja seega igale müügile eelneb suhtlus. Turundustegevuste valikul peaks ettevõtja teadma miks ta valitud turundustegevusi teeb ja millise tulemuseni ta soovib jõuda. Kui aastaid tagasi piisas sageli vaid info avaldamisest, siis tänasel hetkel toetub edu kliendi teekonna täpsel mõistmisel ja kliendi juhtimisel ostuprotsessis. 

Juba väikeste muutuste viimine oma ärisse andis tulemust juba teisel kuul. Teenisin passiivtuluna B-Schooli osalemistasu tagasi 2 kuuga (eesmärk oli seatud 1 aastaks). Lisaks enda ettevõttes läbiviidud muutustele mõistsin, et tõenäoliselt on sarnased väljakutsed paljudel teistel mikro- ja väikeettevõtjatel. 

Seega sündis otsus keskenduda edaspidi just nendele teemadele ….

Ettevõtjana ülikooli – miks?

Magistriõppesse mineku soov oli otseselt seotud oma kompetentsi kasvatamisega, mida saan rakendada nii enda kui ka klientide ettevõtete kasvuks.

Ettevõtlusega alustamine on Eestis väga lihtne, kuid palju keerulisem on äris püsima jääda või seda ka kasvatada. Informatsioonitoodete ja -teenuste äris on omanik oma ettevõtte “aju” ja kinnijäämine mugavustsooni mõjutab otseselt nii ettevõtte arengut kui ka kasvu.

Lisaks uutele teadmiste omandamise soovile oli selge, et lähema 1-2 aasta jooksul tuleb ka pikematest reisiplaanidest loobuda ja kui tõesti saabubki ennustatav majanduskriis, siis vähemalt on mul olemas üliõpilasena tervisekindlustus … 🙂  Seega – mõeldud & tehtud!

Peale esimest koolinädalat on emotsioonid pigem positiivsed.  Leidasin juba päris mitmes õppeaines kodutööde sidumist minu enda ettevõttega. Näiteks valmivad sügishooajal nii põhjalik analüüs kliendi teekonnast, turundusplaan kui ka analüüs võimalike eksporditurgude kohta.

Päris praktilised õpingud, eks?! 

Jälgi minu õpinguid uudiskirja vahendusel!

Peale pikka kaalumist otsustasin hakata oma magistriõpingutest ka blogima, aga seda uues vormis. Nimelt hakkan jagama oma kogemusi ja uusi taipamisi VAID iganädalases uudiskirjas. 

Kui soovid saada osa minu turunduse ja müügijuhtimise magistriõpingutest, siis liitu uudiskirja tellijatega.

Tutvu minu uudiskirjaga ja loe esimese koolinädala kokkuvõtet SIIT

Mida uudiskiri sisaldab?

  • Iganädalaset mõtisklust ühel ettevõtlusteemal.
  • Iganädalast kogemusblogi “Ettevõtjana ülikoolis”
  • Sooduskoodi -10% kõigile paber- ja e-raamatute tellimustele. 
  • Uudiseid ja ülevaateid.
  • Uudiskiri saadetakse igal esmaspäeval.
väikeettevõtte turunds, digitaalne turundus, edukas turundus, turundus
Jah, soovin tellida!