Teekond ettevõtjaks #27: R.I.P mu unistus ettevõtlusportaalist!

Oma äriideesse, tootesse või teenusesse kiindumine puudutab tavaliselt kahte tüüpi ettevõtjaid. 

Ettevõtjad, kelle jaoks oma ettevõte on justkui lapsuke, kelle arengusse pannakse kogu oma jõud, kaotades ära piirid terve mõistuse ja südamehääle vahel. Sellises olukorras ollakse justkui armunud oma ärisse. 

Ettevõtjad, kelle ego on suurem, kui nende ettevõte. See tähendab eelkõige seda, et need ettevõtjad teavad täpselt ise kuidas asjad peavad käima, unustades ära nii kliendi kui ka konkurendid. Nad on täiesti kindel, et iga nende valik on ainuõige ja miski ei kõiguta neid soovitud eesmärgini jõudmast. 

Mõlemal juhul võib ettevõtte kasv olla täis väljakutseid ja taksitusi. Eelkõige just seetõttu, et kasvu ja väärtuse loomise asemel jäädakse kinni omanikulõksu, kus kasvu asemel koos ettevõttega ellujäämise eesmärgil kas kannatatakse või võideldakse. 

R.I.P mu unistus ettevõtlusportaalist

Olen unistanud ettevõtlusportaali loomisest alates aastast 2007. 

Vahelduva eduga olen ka ettevõtlusportaali ideed läbi sisuloomise kasvatanud. Aktiivsetel kuudel on külastajate arv ulatnud isegi 5000-ni kuus. Lehe populaarsus hakkas minuni tooma koostööettepanekuid nii toodete müügi, reklaami kui ka sisuturunduse näol. Olin skeptiline. Minus tekkis vastuolu – kuidas edasi?

Nn. koroonaajal võtsin aja maha ja fookuse muutus sündis tänu osalemisele erinevatel rahvusvahelistel ärimudeli, tootearenduse ja turunduse e-koolitustel. Hakkasin endalt küsima – kas ettevõtlusportaal on ikkagi mu tegelik ärimudel, millele soovin keskenduda?

Alljärgnevalt toon välja 2 kõige  olulisemat soovitust ekspertidelt, mis julgustasid mind oma ärimudelit kriitilise pilguga üle vaatama ja ka muutma:

1. Eduka ärimudeli kõige olulisemaks osaks on tooted või teenused, mis toovad ÄRITULU. 

Analüüsides oma ettevõtte ärimudelit mõistsin, et keskendun väga palju aega arendustegevustele, millel puudusid tuluallikad. Tõsi, koostööpakkumisi reklaami avaldamiseks või toodete müügilt komisjoni teenimiseks tuli, aga sellest tekkiv rahavoog oli niivõrd väike, et selle nimel investeeringute tegemine ettevõtlusportaali arendamiseks ei olnud mõistlik. Lisaks ei pakkunud ka mulle endale mingit huvi uudisteportaaliks kasvamine.  
 

2. Kui klient külastab Su kodulehte, kas ta saab KOHE aru millist tema probleemi lahendad?

Hakkanettevotjaks.ee avalehel info paigutus meenutas uudisteportaali, kus kliendil oli võimalik lugeda erinevaid ettevõtlusteemalisi artikleid. Nende potentsiaalsete klientide jaoks, kelle jaoks ma olin tundmatu, jäi täiesti selgusetuks nii minu poolt pakutavad teenused ja tooted. Seda mõistsin läbi kodulehe konversiooni mõõtmise, mille tulemusel alla 1% külastajatest tegi üldse ostu (keskmine võiks olla 1-3%). See peegeldas otseselt seda, et midagi oli vaja muuta. Seega nii nagu minu enda jaoks oli mu ärimudel selgusetu, oli see ka segane mu klientide jaoks. 

Teine viga mida sagali tehakse on see, et avalehel keskendutakse liigselt iseenda tutvustamisele, kuid unustatakse ära kliendid. Seda tuleks ka vältida. Kui klient tuleb Su kodulehel, siis ta peaks kõigepealt lehelt peegelduma lahendus tema probleemile. Peale selle ära tundmist hakkab ta alles edasi vaatama!

***

Tulenevalt eeltoodust tegin suvel raske otsuse – loobun unistusest luua ettevõtlusportaal ja otsustan keskenduda edaspidi infotoodete ärimudelile arendamisele. 

R.I.P. Ettevõtlusportaal jättis oma nime ja “kolis” avalehelt ära ettevõtlusblogi lehele, kus on võimalik endiselt kõiki tänaseid ja tulevasi postitusi lugeda. Tutvu ka uue avalehega 😉 

***

Kas Sa hoiad ka kinni mõnest ettevõtlusunistusest, mis tegelikkuses ei toeta Sind ega Su ettevõtet?

Edastan uudiskirja 1-4 korda kuus. 

Uudiskiri sisaldab:

  • Ülevaadet viimastest postitustest ettevõtlusblogis.
  • Ülevaadet pakkumistest ja kampaaniatest.
Jah, soovin tellida uudiskirja!