Teekond ettevõtjaks #26: kuidas ma jõudsin 6000 FB fännini?

Ettevõtlusportaal www.hakkanettevotjaks.ee on kasvanud vaikselt kuid stabiilselt. Mõned päevad tagasi jõudis Facebooki leht 6000 fännini ehk follower‘ni.

Sotsiaalmeedia sisuloojate tippudega võrreldes ei ole see selline jälgijate arv mitte midagi märkimisväärset, kuid minu jaoks on sellise tulemuseni jõudmine väga oluline verstapost, mille juures hetkeks seisma jääda ja heita pilk nii tehtud tegevustele kui ka möödunud ajale.

Lisaks toon postituses välja olulisemad õppetunnid jälgijate ehk fännide kaasamisest. Lisaks toon postituse lõpus välja 10 praktilist soovitust sotsiaalmeedias jälgijate kaasamiseks enda kogemustest lähtuvalt. 

Äkki on annab selline kogemuse jagamine ka inspiratsiooni või tuge otsuste tegemisel ka Sulle, kes Sa seda postitust hetkel loed 😉




Kas 6000 fänni Facebookis on palju või vähe?

Sirle Truuts, ettevõtlusportaal, ettevõtja, ettevõtlusblogi, edukas ettevõtlusblogi

Kuidas kõik alguse sai?

Ettevõtlusportaali nn esivanem sündis tegelikkuses 2008. aastal, kui alustasin ühel inglise keelsel domeenil blogimist äriplaanide koostamisest. Tänaseks on ettevõtlusportaal kolmandal domeenil ja usun, et sobiva domeeni otsingud on lõppenud ja ettevõtlusportaal jätkab aktiivset kasvu.

Facebooki lehe avasin 03.03.2013. aastal ehk 7 aastat tagasi.  Ka see leht on läbi aegade kandnud erinevaid nimesid, kuid lehe teema on jäänud samaks. FB lehe avamise vajadus oli praktiline, kuna soovisin arhiveerida kuhugi peavoolumeedia majandusuudiseid. Selgus, et sama vajadus oli ka paljudel teistel ja seega hakkas ka jälgijate arv vaikselt kasvama. 

Õppetund nr 1. Ära jäta alustamata, kui Sa ei leia endale kohe sobivat domeeni. Loodav sisu ja väärtus on olulisem ideaalsest nimest.

Lehele enda sisu loomine muutus aktiivsemaks 2016. aastal, kui loobusin palgatööst ja hakkasin täiskohaga ettevõtjaks. Enne seda jagasin peamiselt peavoolu meedia uudiseid lehel. 

FB lehe statistika kohaselt oli 2018. aasta mai seisuga jälgijate arv 3000. Tänasel hetkel on 6000. Seega on viimase kahe aasta jooksul jälgijate arv teinud korraliku tõusu.

Minu fännide ehk jälgijate kaasamise strateegia on järjepidev ja stabiilne. Kuigi mõne nänni-kampaaniaga saaks ka koheselt jälgijate arvu võib-olla mitmekordistada, siis olen otsustanud, et ma seda teed ei lähe. Kui oleks rohkem aega sotisaalmeedia sisu loomiseks, siis kindlasti tooks tulemust ka see, kui teeksin enda sisu postitusi vähemalt 2 korda nädalas.

Kõige populaarsemateks postitusteks on olnud kas päevakajalised uudised, sisu mis kõnetab inimeste unistusi ettevõtlusest või pildid ettevõtlushuumorist. 

Õppetund nr 2. Sotsiaalmeedias loodav sisu toob fänne, kui see kõnetab paljusid inimesi.

Mida olen teinud jälgijate arvu kasvuks?

1. Sisu loomine ehk ettevõtlusportaalis avaldatud postituste jagamine. See on ühtlasti toonud ka külastusi portaalile, mis omakorda on tõstnud lehe usaldusväärsust Google’i silmis. Ettevõtlusportaali külastajatel arv on päevas keskmiselt 200-300 külastaja vahel. 

2. Aastaid tagasi jõudis FB lehe postitus enamike fännideni, tänasel hetkel on postituse reach ehk kelleni postitus jõuab 1000-3000 vahel. NB! Sageli ettevõtluskoolitustel arvatakse, et turundus sotsiaalmeedias on jätkuvalt tasuta. Tegelikult ei ole, kuna selleks et jõuda oma sisuga oma jälgijateni, tuleb osta tasulist reklaami!

3. Olen ostnud postitustele tasulist reklaami 5 päevaks 1 EUR päevas. Tasulise reklaami aktiveerin siis kui organic reach on keskmiselt 1000 ringis. Viivitan seetõttu, et mitte maksta nende klikkide eest, mida FB näitaks ka tasuta. Turundusekspertide soovituse kohaselt tasub tasulist reklaami osta sisule, mis ka leviks orgaaniliselt, kuna igavat sisu ei näita jälgiajtele FB ka raha eest.

Õppetund nr 3. Kuna raamatu "Eduka äriplaani koostamise valem" reklaami kulu on keskmiselt 15 EUR päevas ja tänu sellele on ka viimase 2 nädala jooksul FB jälgijate arv kasvanud pea 100 inimese võrra.

Õppetund nr 4. Karda väikeseid müügitulusid, mitte suuri turunduskulusid.

väikeettevõte turundus, ettevõtte kasv, ettevõtte turundus

Kus olen täna?

Sotsiaalmeedia on jätkuvalt väga oluline turunduskanal, kuid vaid siis kui osata seda kasutada.  Mida aeg edasi, seda olulisemaks muutuvad teadlikud turundustegevused, mis väljenduvad läbi müügitunnelite ehitamise, kliendi teekonna kujundamise ja tulemuste mõõtmise. Sotsiaalmeedia turundus on palju enamat kui BOOST nupu kasutamine. 

Kus olen täna ja kuidas edasi?

Sotsiaalmeedia turundus on oluline, kuid müügitulemusteni jõudmist toetab holistiline ehk terviklik lähenemine turundusele. See tähendab seda, et üksnes ühele turunduskanalile lootma ei saa jääda. Seega minu suureks eesmärgiks on luua süsteem, kus on kombineeritud nii sotsiaalmeedia, e-maili kui otsingumootori turundus. Sellise süsteemi tööle saamine on väga suur väljakutse, kuna kohati on tegu tehniliselt keeruliste lahendustega.

***

Sotsiaalmeedia kanalid, kus sisu loon:

Facebooki leht 6006 jälgijat.

Instagram 315 jälgijat.

– Youtube kanal Hakkan Ettevõtjaks TV 70 jälgijat.

-Koduleht ehk ettevõtlusportaal. Kuus keskmiselt 4500 külastajat, kellest ca 20% on püsikülastajad ja 80% uued külastajad.

Vaadates Eesti edukamaid jälgijate kaasajaid, siis on arenguruumi veel palju. 

Õppetund nr 5. Sotsiaalmeedias loodav sisu toob jälgijaid ehk fänne, kui see kõnetab paljusid inimesi.

Õppetund nr 6. Ole avatud õppima nendelt, kes on suutnud saavutada seda, milleni Sina alles proovid jõuda!

10 soovitust sotsiaalmeedia jälgijate kaasamiseks

Üha enam räägivad turunduseksperdid seda, et sotsiaalmeedia jälgijate arv ei ole kõige olulisem. Pigem on oluline ostvate klientide arv. Seega lisaks jälgijate kogumisele on oluline nende muutmine ostvateks klientideks.

Kuidas seda teha?

1. Tunne oma klienti (jälgijat) ja tea tema vajadust (probleemi).

2. Ole sisu loomisel järjepidev. Sisu avaldamise sagedus sõltub kliendist ja sotsiaalmedia kanalist.

3. Loodav sisu peaks sisaldama CTA-d (call to action) ehk selgelt tegevuse juhist kliendi jaoks (loe, osta, liitu vms).

4. Mõõda tegevuste tulemuslikkust Google Analytics abil (nt läbi UTM-tag’ide ja eesmärkide). Alguses võib olla tehniliselt keeruline, kuid selgete andmete saamine ja tänu objektiivsele infole tehtud otsused tasuvad ennast kindlasti ära.

5. Mõõda e-poe tulemusi läbi konversiooni ehk ostude arvu. Keskmine näitaja on 2-3%, kampaaniate puhul võib see kõrgem olla. Ma ise ei ole suutnud veel kogu süsteemi ära automatiseerida, seega ma mõõdan tulemusi läbi exceli (väga tüütu käsitöö, aga ilma mõõtmata paraku ei saa).

6. Jälgiate arvu suurendamist toetab tasuta sisu loomine (nt webinarid). Tasuta sisu loomisel on eriti oluline planeerida nii enda turundustegevusi kui ka kliendi teekonda tervikuna. Ühekordsed tegevused, millele ei järgne müügipakkumisi, on pigem kulu kui tulu.

7. Nii sisu kui ka toodete loomisel lähtu kliendi külastuste statistikast (Google Analytics), sest need peegeldavad otseselt kliendi vajadust või probleemi, millele ta otsib lahendust. 

8. Julge luua sisu ja muretse vähem selle pärast mida teised sinust arvavad. Üldiselt julgeid pigem imetletakse, kui parastatakse.

9. Suuna FBist külastajad kodulehele, tõstes nii kodulehe populaarsust Google’is.

10. Ole valmis kohanema ja ära hoia “mune ühes korvis” ehk turunda oma ettevõtete mitmetes kanalites. Turunduseksperdid soovitavad üha enam hoida fookust tegevustel nendes kanalites, mida saad ise kontrollida (nt e-maili list). Juhul, kui sotsiaalmeedia kanali omanik “keerab kraanid kinni”, siis ei kao ka päeva pealt su äri.

Soovid olla ettevõtjana edukas?

Raamat “Eduka äriplaani koostamise valem” sisaldab praktilisi juhiseid äriideede elluviimiseks, sihtturu paika panemiseks kui ka turundustegevuste planeerimiseks. Tutvu raamatuga ja telli SIIT

äriplaani koostamine, ettevõtlusega alustamine, ärinime kontroll