Teekond ettevõtjaks 13#: blogimine – miks ja kellele?

Umbes aasta tagasi, 30.10.2016.a. alustasin blogimist oma teekonnast ettevõtjaks (vt esimest postitust SIIT). Kuigi olin oma ettevõtlusblogi juba kirjutanud ka varem, siis aasta tagasi muutus blogimine minu jaoks regulaarseks ja teadlikuks tegevuseks.

Kui suurriikides (nt Suurbritannia, Ameerika) võib blogimine olla ettevõtja põhitegevus ja sissetulekuallikas, siis Eestis on blogimine üldiselt põhiteenuste/toodete müüki toetav tegevus (siinkohal ma ei võta arvesse youtubereid). Blogimine on hea viis kuidas luua usalduslik sild potentsiaalsete klientide ja ettevõtja vahel. Näiteks mu koolitustel osalenutest on päris suur osa olnud mu blogi jälgijad ning osaledes ettevõtjaid koondavatel koolitustel/üritustel, siis alati on saalis keegi kellega olen juba nn virtuaaltuttav läbi Ettevõtja arengublogi Facebookis. Mis on blogimine ja miks ma seda teen?

Blogimine on loominguline protsess, mille puhul nii sellega tegelmiseks kui ka tulemuste saavutamiseks on oluline võtta aega. Blogimine on oma olemuselt päevik või päevaraamat, mida selle omanik täiendab regulaarselt. Seega on blogi muutuv, mis on ühtlasi ka oluliseim erinevus tavalise kodulehega. Olen püüdnud ka hoida enda blogi aktiivsena. Minu blogi eesmärk on eelkõige toetada teenuste müüki, mis on ka väga hästi siiani õnnestunud. Minu koolitustel osalenud klientidest on vähamalt üle 50%i olnud Ettevõtja arengublogi jälgijad. 

Seega tänu blogimisele õnnestus mul peale palgatööst loobumist paari kuuga siseneda koolitusturule ning luua endale töökoht. Ilma selleta oleks see olnud tunduvalt keerulisem.

Kui suur peaks olema blogi jälgijate arv?

Olen seda küsimust küsinud nii turundajate käest kui ka uurinud selle kohta infot internetiavarustest. Üldiselt on arvamusi seinast-seina, kuid üldine arvamus taandub sellele et ärilisest seisukohast ei ole jälgijate puhul oluline kvantiteet vaid pigem ikkagi kvaliteet. Ehk siis üldiselt on teadlik jälgijate arvu kasvatamine siiski seotud äriliste eesmärkide saavutamisega (klientide arv, müügitulu kasv). Otsisin ka Eestis viimast statistikat, kuid õnnestus leida 2015 aastal kommunikatsioonibüroo Dalton ja veebiagentuuri Vurr koostöös läbiviidud uuring, mille kohaselt Eestis on enim jälgijaid avaliku elu tegelastel (nt presidendid, lauljad, sportlased) ning ettevõtetes on enim populaarsed uudisteportaalid (ajaleht, raadio). Fännid ulatusid 2015 november seisuga 27 000 – 127 000-ni. Tänaseks on näiteks Postimehel Facebookis ca 156 000 jälgijat, seega on jälgijate arvud kasvanud kuid usun et valdkonnad on üldjoontes jäänud sarnaseks.

Kuna minu poolt hallatav Ettevõtja arengublogi Facebookis on siiski nishile suunatud leht, koondades enda ümber ettevõtlushuvilisi, siis tegin väikese uuringu ise analoogsete fännilehtede seas.

Tulemused seisuga 15.10.2017.a. on päris huvitavad.

  • Investeerimisklubi (5973 like, 6044 follow) – investeerimishuvilisi koondav leht;
  • Pilvebüroo (3797 like) – raamatupidamine, ettevõtlus;
  • Ettevõtja arengublogi (uus nimi “Hakkan ettevotjaks” (2204 like, 2300 follow)– ettevõtlusteemalisi uudiseid koondav leht, ettevõtlusblogi;
  • Naisinvestorite klubi  (1637 like) – naisinvestorite grupp, kus arutatakse ka ettevõtlusteemadel;
  • Tallinna Ettevõtlusaamet (1376 like, 1416 follow);
  • Ettevõtjad (1356) – ettevõtjate reklaamid (nt koolituste pakkumised)

Seege kui võtta aluseks ettevõtjaid koondavaid Facebooki lehti (neid mis on mulle silma jäänud), siis on minu poolt hallatav Ettevõtja arengublogi hetkel TOP 3 seas. Erinevalt enamikest lehtedest ei luba ma ilma administraatori loata lisada lehele külastajatelt postitusi ja alustada arutelusid. (NB! Juhul kui tead lisaks eeltoodule huvitavaid ettevõtlusteemalisi fännilehti/blogisid, siis saada kiri info (at) eneseareng.ee ).

Aga kuidas on lood kodulehe nähtavusega?

Foto: pexels.com

Facebook on väga hea kommunikatsioonivahend, millega on võimalik jõuda lugejani / lõpptarbijani. Üldiselt on
Facebooki taga ka veel koduleht, kuhu toodetakse sisu. Kui alustasin ettevõtlusteemalist blogimist ca 10 aastat tagasi, siis meenub et kõik gurud soovitasid sisuloomisel jõuda Google’is esilehele/lehtedele. Sel juhul pidavat olema kliendi ostuotsus kõige tõenäolisem. Tõesti, nii ta oligi. Näiteks müüsin enamik oma äriplaanide koostamisi tänu sellele et ilmusin teatud otsingusõnadega nähtavale kohe esimestel lehtedel. Ka hetkel paigutun ettevõtlusblogijana Google’i esilehele. Ainus erinevus võrreldes tänasega ja 10 aasta taguse ajaga on see, et kui siis piisas vaid kirjutamisest siis nüüd on oluline iga postituse puhul määrata ära otsingusõnad (SEO).

NB! Alates juuli 2018.a. on ettevõtlusblogi viidud uuele platvormile www.hakkanettevotjaks.ee. Loe käesolevast keskkonnast miks ma seda tegin 😉