Persoonibränding – omanimelise kodulehe plussid ja miinused

Millist kodulehe aadressi valida?

Kodulehe loomisel võib kodulehe aadressi ehk domeeni valik osutuda keeruliseks väljakutseks.

Miks võib olla domeeni valimine keeruline?

Levinud väljakutsed domeeni valikul on:

  • Esiteks võivad kõik sobivad nimed olla juba ära võetud. Eesti ehk .ee domeene on 129 866  nime (allikas: Eesti Interneti SA, seisuga 31.05.2020.a.). Maailma mõistes on see arv väga väike, kuid üha enam võib domeeni registreerija sattuda olukorda, kus soovitud domeen on juba kellegi poolt ära võetud.
  • Teiseks ei pruugi ettevõtte nimeline domeen anda selget ülevaadet ettevõtte toodetest või teenustest. Turunduses soovitatakse valida kodulehe aadressiks midagi sellist, mis kõige paremini annab edasi infot ettevõtte põhitegevuse kohta. Lisaks on tegevust peegeldava domeen ka otsingumootori ehk SEO sõbralik. Juhul, kui ettevõte tegutseb mitmel tegevusalal, siis võib olla keeruline leida universaalselt sobivat nime.

Domeeni valikul on üheks võimaluseks luua koduleht omanimelisele domeenile, kasutades selleks enda isiklikku ees- ja perekonnanime.

Kliendid, kellele olen seda soovitanud, on sageli olnud kahtleval seisukohal.

Omanimelise domeeni registreerimisega võib esile kerkida erinevaid emotsioone või eelarvamusi. Ühtede jaoks võib see tunduda liigse “eputamisega”, teiste jaoks aga hirmuäratava paljastusega, mis viib ära viimsegi privaatsuse.

If you can’t find your own center and love for yourself, nothing else works.

Omanimelise kodulehe plussid ja miinused

Plussid:

Omanimelise domeeni PLUSSID on:

  1. Toetav eksperdi maine loomist omas valdkonnas.
  2. Annab edasi selget informatsiooni teenuste ja toodete kohta.  
  3. Otsingumootorisõbralik ehk kliendid jõuavad läbi  Sinu nime otsingu kodulehe kiiresti üles.
  4. Klientidel on lehte lihtne meeles pidada.
  5. Selge sõnumiga koduleht eristab Sind konkurentidest ja loob usaldust (eriti nt isikuteenuste puhul).
  6. Domeen on tõenäoliselt vaba (v.a. populaarsete ees- ja perekonnanimede puhul).

Miinused:

Omanimelise domeeni MIINUSED on:

  1. Keerulise nime puhul võib klientidel olla domeeni keeruline häälda ja kirjutada.
  2. Kodulehte ei ole võimalik hiljem müüa.
  3. Ettevõtte tegevuse muutmine võib olla keeruline, kuna see võib tuua kaasa klientides segaduse ja usalduse kaotuse (palju sõltub ka kommunikatsioonist). 
  4. Vähem privaatsust, kuna fookuses oled sina, mitte ettevõte.
  5. Perekonnanime muutmisel (nt abielu) tuleb läbi mõelda ka iseenda kui brändi muutmine.
  6. Perekonnanime ärilisel eesmärgil kasutamiseks võib olla vajalik perekonna (psühholoogiline) nõusolek. Eriti oluline on see olukorras, kus üks pereliige eelistab täielikku eraelu privaatsust.

Your personal brand is a promise to your clients… a promise of quality, consistency, competency, and reliability.

Miks ma avasin omanimelise kodulehe?

01. juunil 2020.a. ehk oma nimepäeval, avasin omanimelisele domeenile loodud kodulehe www.sirletruuts.com.

Omanimelise kodulehe loomine tekkis praktilisest vajadusest. Soovisin anda klientidele edasi selge sõnumi selle kohta, millega saan neile kasulik olla. 

Professionaalid soovituste kohaselt ei tohiks olla koduleht informatsioonist ülekoormatud, sest muidu ei saa klient täpselt aru, mida talle pakun.

Käesolev ettevõtlusportaal on klientide seas väga hästi vastu võetud ja igapäevaselt selle külastajate arv kasvab. Kuid samas ei ole ettevõtlusportaali arendus ainuke asi millega tegelen.  Seega tekkis vajadus kodulehe järgi, kuhu kokku koondada erinevad tegevused ja projektid. 

10 praktilist soovitust omanimelise kodulehe loomiseks

  1. Kontrolli omanimelise domeeni saadavust (nt veebimajutus.ee).
  2. Registreeri nii .ee kui ka .com domeen ja suuna nt .ee domeen .com’ile või vastupidi. Uuri suunamise tingimusi teenusepakkujalt, kuid üldiselt peaks seda saama teha tasuta.
  3. Kasuta põhidomeenina .com domeeni juhul, kui plaanid siseneda välisturgudele ja avad kodulehe ka näiteks inglise keelsena. 
  4. Tutvu teiste sarnaste kodulehtedega ja kogu ideid. Nt. fookuses sõnumid, kujundus, funktsioonid jne.
  5. Kasuta professionaalse fotograafi poolt tehtud fotosid. Illustreerivad pildid osta või lae alla tasuta pildipangast (nt pixabay). Pildipangast ära vali kohe esimesi pilte, kuna neid võivad ka teised ettevõtted kasutada ja seega kaob ära eristumise võimalus.
  6. Ära koorma avalehte üle enda tutvustava infoga, vaid hoia fookuses kliendi vajadus ja lahendus (toode, teenus), mida talle pakud.
  7. Koduleht (ja menüü lehed) peaksid kõik sisaldama CTA-d ehk Call-to-action‘it, millega juhid kliendi liikumist ja tegevusi kodulehel.
  8. Viited sotsiaalmeedia kontodele peaksid olema pigem tagasihoidlikud, kuna nende domineerimine lehel suunab kliendi pigem lehelt ära. Lisaks seo leht sotsiaalmeedia kontoga pixli abil. 
  9. Kaasa kodulehe loomisesse arendaja, kes aitab keerulisemate tehniliste töödega.
  10. Loo lisaks kodulehele ka omanimelise persoonibrändi logo, mis on justkui kirss tordil!

Soovitus! Loo koduleht WordPressile, kasutades Elementor pluginat (nt sirletruuts.com on tehtud just sellega ja sain ise selle loomisega väga hästi hakkama!).

Unistad ettevõtlusest ja otsid kedagi, kes vastab Su küsimustele?

Tutvu võimalustega ja võta julgelt ühendust SIIT