Väikeettevõtja jaoks on efektiivsed turunduslahendused üheks olulisemaks viisiks kuidas jõuda võimalikult väikese kuluga potentsiaalsete klientideni.
Üheks võimaluseks on SEO (Search Engine Optimisation) ehk kodulehe optimeerimine, mille eesmärgiks on saavutada otsingumootorites (nt Google) kõrgem positsioon. SEO on justkui ettevõtja esindaja internetis, kes mõistab otsingumootorite eelistusi ja aitab kodulehe paigutada konkurentidest atraktiivsemale positsioonile. Nimetatud tegevus võib oma olemuselt sarnaneda natuke poelettidel kauba paigutamisega, kus võitlus käib silmade kõrgustel asetsevate riiulite pärast.
Minu enda esimene kontakt SEO-ga oli 2008. aastal. Sel ajal oli see teema Eestis veel “lapsekingades”, kuna kodulehti või blogisid oli vähe. Alustasin äriplaanide koostamisega. Kuna turunduseks raha puudus, siis hakkasin kirjutama blogi äriplaanide kirjutamisest. Umbes 6 kuu möödudes sain keskmiselt 2 äriplaani tellimust kuus ja seda ainult tänu heale positsioonile internetis. Viimase 10 aastaga on nii info hulk kui ka võimalused oluliselt laienenud. Seega on ettevõtja enda oskused oma kodulehe optimeerimise osas veelgi olulisemaks muutunud.
Toon alljärgnevalt välja 5 põhjust miks on SEO oluline ja kuidas see mõjutab müügitulu suurendamist:
1.SEO aitab jõuda klientideni ja suurendada müügitulu
SEO aitab kodulehel jõuda positsioonideni, mida loevad potentsiaalsed kliendid (ka siis kui sa ise magad või puhkad). On ütlemine et “otsingutulemuste positsiooni 10 tulemust klikitakse umbes 150% rohkem kui 11-ndat tulemust” (allikas: Seopartner). Kui ma olen analüüsinud ka enda info tarbimise harjumusi Google’is, siis on harvad juhused kui avan näiteks 3-ndat või 4-ndat Google lehte. Lisaks arukale SEO-le on oluline ka läbimõeldud koduleht, mis ootab kliendi külastust ja ostu sooritamist.
2. Aitab luua brändi tuntust
Google esilehel erinevate otsingusõnade abil ilmumine loob võimalused nii brändi tuntuse kasvuks kui ka eksperdi maine kujundamiseks. Mida rohkem saab koduleht külastajaid, seda paremini jääb ta inimestele meelde, mis omakorda aitab ka luua nii pikaajalist kliendisuhet kui stabiilseid müügitulusid (eeldusel et kodulehel on olemas müügipakkumised). Lisaks võib eksperdi maine teadlik arendamine ühel hetkel tuua ettevõtjani koostööpakkumisi, mis loovad veelgi laiemat meediakajastust.
3. Aitab eristuda konkurentidest
SEO on eriti oluline valdkonnas kus on tihe konkurents. Rääkisin ühe kliendiga kes ütles, et tema sektoris on konkurents Google esilehe pärast nii tihe, et aegajalt on see justkui võidujooks klientide pärast. Tänu arukatele internetiturunduse lahendustele on neil õnnestunud konkurentidest ees olla (sh kasutavad nad AdWords lahendusi).
4. SEO aitab mõista paremini klienti
Minu kogemusele tuginedes on SEO justkui turu-uuring, millega järjepidev tegemine aitab paremini mõista nii kliente kui nende infotarbimise eelistusi. Parem kliendi tundmine loob ühtlasi ka paremad võimalused kliendiga suhtlemiseks, usalduse loomiseks ja toodete pakkumiseks.
5. Teadlik ettevõtja = kasumit loov ettevõtja
Ettevõtjana peame tegema igapäevaselt juhtimisotsuseid, mille eesmärgiks on jõuda soovitud eesmärkideni. Teadlik ettevõtja oskab teha ettevõtte jaoks häid otsuseid ja mõistes internetiturunduse loogikaid ei “viska raha niisama tuulde”. Ühel mu koolitusel üks klient ütles, et seni kuni ta ei süvenenud internetiturunduse telgitagustesse, oli ta väga kasumlik klient turundajatele, kuna ta maksis sageli liiga kõrget hinda enda teadmatusest.