Väikeettevõtja võib tihti mõelda, et palju võiks tema kodulehel ideaalis külastajaid käia ja milline number on normaalne. Proovime sellele küsimusele vastuse leida ja vaadata, mis kodulehe külastatavust mõjutab.
Eelista kvaliteeti, mitte kvantiteeti
Kõigi väikeettevõtjate ressursid on piiratud ning kuna iga kodulehe külastaja kohalemeelitamise taga on oma hind, siis peaks panema rõhku külastaja kvaliteedile, mitte kvantiteedile. Vaja on kodulehele tuua õige külastaja, mitte võimalikult palju inimesi.
Külastuse hinnaks võib olla nii iseenda tööaeg – näiteks kui oled kodulehte aktiivselt reklaaminud oma tutvusringkonnas või mõnes teemakohases Facebooki grupis, aga sel võib olla ka otsene rahaline väärtus näiteks juhul, kui tegemist on tasulise reklaamiga Google´i või Facebooki keskkonnas.
Kui kodulehel on külastajaid palju, aga tellimusi ei tule, siis võivad põhjused olla järgmised:
- külastatel ei ole vajadust antud toote/teenuse järgi, seega reklaam ja turundus on sihitud valedele inimestele
- koduleht ei tekita külastajas usaldust ettevõtte suhtes
- tellimust on liiga keeruline esitada ja/või ettevõttega ühendust võtta
- kodulehe ülesehitus on segane ja külastaja ei leia talle vajaliku infot üles.
Kui palju külastajaid siis võiks ikkagi keskmiselt olla?
Olen näinud ettevõtete kodulehti, kus iga kuu käib tuhandeid külastajaid, kuid ühendust võtab igakuiselt vaid 1-2 inimest. Samas olen näinud ka selliseid veebilehti, kus käib iga kuu vaid 100-300 külastajat ning järjepidevalt tuleb 5-10 tellimust kuus.
Ühe tavalise keskmise ettevõtte kodulehe conversion rate ehk tellimuse esitajate/ühendust võtjate arv võiks olla 1-5%. See tähendab, et iga saja kodulehe külastaja kohta teeb 1-5 inimest soovitud tegevuse.
Oletame, et kui sooviksid iga kuu saada läbi kodulehe 10 uut tellimust ja kodulehe conversion rateon 2%. Sel juhul peaks kodulehte külastama iga kuu ligikaudu 500 hästi sihitud inimest.
Läbimõeldud Google´i ja Facebooki reklaamikampaaniatega on Eestis üsna lihtne saada väikeettevõtte veebilehele 500-2000 sihitud külastajat kuus.
Kokkuvõtteks võib öelda, et külastuste arv ei ole nii oluline, kui inimeste arv, kes teeb Sulle soovitud tegevuse – olgu selleks siis kõne, e-kirja saatmine või otse kodulehelt mingi toote või teenuse osas päringu tegemine.
Iga külastaja taga on mingi kindel rahaline kulu, seega pole mõistlik seada eesmärgiks 3000 kodulehe külastajat kuus, vaid näiteks 10 uut tellimust kuus. Kui külastajad tellimusi ei tee, siis tuleb reklaamikampaaniad ja koduleht kriitilise pilguga üle vaadata.
Kodulehte luues on mõistlik kohe alguses selle sisu hästi läbi mõelda, et saaksid kergema vaevaga tulevikus rohkem tellimusi või päringuid ning kui endal selleks aega pole, on hea kaasata mõni kodulehe spetsialist, kes sellega igapäevaselt tegeleb.
Artikli autor Elkdata OÜ (www.veebimajutus.ee)
Ettevõtlusportaal on Elkdata OÜ koostööpartner, seega koodiga HAKKANETTEVOTJAKS on domeen 6 kuuks tasuta!
Sirle Truuts, ettevõtlusportaali looja kommentaarid:
“Äriplaani koostamisel peavad alustavad ettevõtjad sõnastama müügieesmärgid ja tooma välja tegevuskava nendeni jõudmiseks. Seega on oluline hinnata objektiivselt eesmärkide saavutamise mõjutajaid. Üheks selleks on kodulehe külastajate arvu realistlik prognoos. Näiteks arvatakse sageli, et peale kodulehe avamist täitub ettevõtte postkast tellimustega. Seega kui ettevõtja näeb oma müügitulu peamise allikana päringuid kodulehelt või oste e-poest, siis on esimese sammuna oluline suunata tähelepanu tegevustele, mis aitavad ettevõttel jõuda oma sihtgrupini.
Ettevõtlusportaal avati hakkanettevotjaks.ee domeenil 2018.a. augustis. Kuni selle hetkeni jõudsid kliendid ettevõtlusportaali peamiselt läbi Facebooki. Soovin seda muuta ja seadsin eesmärgiks, et peale aastast tegutsemist tuleb peamine “liiklus” otsingumootoritest. Peale aastast aktiivset SEO sõbraliku sisu loomist on näiteks viimase 3 kuu külastajates on ca 70% tulnud otsingumootoritest (peamiselt Google’ist). Keskmine külastajate arv kuus on 2500-3500 vahel (päevas on ca 70-100 ja uute postituste korral 100-200 vahel). Siiani on ettevõtlusportaali fookus olnud pigem sisu loomisel, kuid kui olen reklaaminud tooteid, siis on keskmine konversioon olnud 3% ringis.
Palusin ka kodulehe statistikat ettevõtjatelt. Näiteks maastikuarhidektuuri ettevõtte LandComposition OÜ, kes ei ole oma lehte reklaaminud (ei sotsiaalmeedias ega mujal). Tema külastajate arv kuus on 10-20 vahel (ehk päevas alla 1 külastaja). Reisimisega seotud tooteid ja teenuseid pakkuva ettevõtte Dagösun OÜ ehk Reisivõlur, kes on esindatud ka sotsiaalmeedias, külastajate arv kuus on keskmiselt 120-170 ehk 4-6 inimest päevas.
Seega näitab eelpool toodud võrdlus seda, et lehe aktiivsena hoidmine toetab klientideni jõudmist ja kodulehe avamine tõenäoliselt ei tekita postkastis tellimustest ummistust. Kodulehe loomine on tulemusteni jõudmisel alles jäämäe tipp ja seega on mõistetav, et äriplaanides rahastaja soovib lisaks turundustegevusele “Kodulehe loomine” täiendavat infot ka klientideni jõudmise tegevuste kohta. Näiteks on üheks meetodiks võimalik luua müügitunnel ehk kaardistada ära kliendi teekond alustades alates ettevõtte brändi/pakkumise märkamisest, lõpetades ostu sooritamisega”